Baru Setengah Jam Berkahwin. Tiba-tiba Pengantin Lelaki Panik Dan Terus Lari! Tak Sangka, Penyebabnya Adalah..


Hari itu Cody dan Kelly Campbell dilihat sangat bahagia dan gembira, kerana mereka baru saja menikah secara rasmi. Setelah selesai acara pada pagi hari, mereka pun bersiap- siap untuk merayakan hari pernikahan di malam hari dengan keluarga dan teman- teman nya di sebuah tempat di Santa Margherita, California

Codi sendiri adalah seorang ahli bomba Los Angeles. Ketika di pesta pernikahan nya, ada seorang tetamu yang berkata: “Jika ada suatu hari, saya memerlukan pertolongan seorang ahli bomba, saya berharap kamu membantu saya, atau orang seperti mu yang akan membantu saya.”


Ketika itu juga, suasana majlis menjadi riuh dan penuh dengan gelak tawa. Majlis masih terus berlangsung, tiba- tiba ibu Codi berteriak: “Tolong, siapa saja tolong dia. Cepat!!!

Semua tetamu pun beralih dan mencari ke arah suara itu, dan ternyata ada salah satu tetamu yang hadir, tersedak makanan. Tamu itu adalah seorang wanita yang berusia 60 tahun, wajah nya menjadi kebiruan dan terus tidak boleh bercakap.



Wanita itu terus memegang bahagian leher nya dan dalam keadaan yang sangat sakit

Melihat hal itu, Codi tidak duduk diam, dan terus bangun lalu pergi ke arah perempuan tersebut

Codi melakukan Manuver Heimlich (Pengobatan darurat pertolongan pertama, terdiri dari serangkaian dorongan pada perut di bawah diafragma, digunakan pada seseorang yang tersedak makanan atau benda asing).


Dia melakukan nya berulang kali hingga 5-6 kali, hingga akhir nya sepotong steak daging lembu keluar dari mulut wanita 60 tahun itu.

Ketakutan semua orang yang melihat kejadian itu, perlahan hilang. Insiden yang tidak terduga ini menjadi momen yang selalu di ingat dalam pernikahan Codi dan Kelly.

Meski pun wanita yang tersedak tadi merasa takut, tapi keadannya semakin pulih. Semua orang juga mula makan makanan mereka, dan Codi kembali ke pentas untuk meneruskan acara pernikahan nya.


Setelah acara berakhir, dengan bangganya Kelly berkata: “Di hari pernikahan ini kami dapat menyelamatkan hidup orang lain, benar- benar adalah suatu perkara yang sangat special.”


Ramai orang tidak dapat melupakan insiden yang terjadi ketika pernikahan Codi dan Kelly berlangsung, tapi pertolongan yang dilakukan Codi ini menjadikan hari pernikahan mereka semakin berkesan.

Sumber: Cerpen
close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==