Ibu Bapa Kini Terlalu Sporting Didik Anak-Anak, Guru Dedahkan Murid Melakukan Aksi Lucah Dalam Kelas


Sebagai ibu bapa janganlah sentiasa memanjakan anak-anak kita sewenang-wenangnya. Hendak lah kita mengawasi gerak geri anak kita, dengan siapa dia berkawan, jenis kawan dia macam mana. Jangan terlalu memanjakan anak-anak kita demi kepentingan anak kita sendiri pada masa hadapan.

Di media sosial, sudah terlampau banyak kes yang melibatkan remaja bawah umur. Kehidupan mereka yang terlalu sosial ini semakin membimbangkan setelah adanya pelbagai kemudahan teknologi. Dengan adanya kemudahan teknologi seperti telefon pintar membolehkan mereka menerokai pelbagai infomasi di laman-laman sosial yang sedia ada.



Sepertimana yang kita sudah tahu, mendidik anak-anak bukanlah mudah,apa lagi anak-anak di zaman sekarang, zaman teknologi. Para ibubapa dan guru adalah main role, mereka memainkan peranan yang sangat penting dalam mengawal tingkah laku mereka.


Guru ini telah mendedahkan kelakuan murid nya yang melakukan aksi lucah. Mereka ingin mencuba aksi itu setelah mereka menontonnya di internet. Para murid itu baru berumur 10 tahun, ya baru berada pada darjah 4 .

Guru tersebut amat menasihati para ibubapa agar lebih tegas dalam mendidik anak-anak, jangan lembut dan sporting terhadap anak-anak.

* Kejadian bukan di Malaysia. Harap maklum..

Sumber: Aliff Channel

close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==